Moni joutuu rajoittamaan bloginsa kommentointia, koska ne eivät ole hyvän tavan tai maun mukaisia. Netiketti on vakiintunut nimi niille sopivaisuussäännöille, joita blogeissakin tulisi noudattaa. Itse jouduin sanallisen provokaation kohteeksi hiljattain.Onneksi olin jo pannut rajoittimet päälle, joten väijytys ei onnistunut. Voi hyvin olla, että hyökkäys johtui maahanmuuttokirjoituksistani, mutta sitä on vaikea uskoa, koska ala-arvoiseen kommentointiin olisivat siinä tapauksessa "syyllistyneet" humanistit. Toisaalta humanisteina nekin pitävät itseään, jotka murtautuvat yksityisiin yrityksiin ja päästävät turkiseläimiä yön pimeydessä "vapauteen".

Näyttää siltä, että maahanmuuttajiin kohdistuva kirjoittelu on Suomessa ihan oikeasti tabu, vaikka aihetta käsittelisi kuinka asiallisesti.

Jokatapauksessa tiedän nyt, että minulla on jonkun mielestä huono itsetunto, olen "besserwisser" politiikassa, ja olen jäsenenä jossakin maahanmuuttajavastaisessa järjestössä. Lisäksi minulla ei ole mitään tekemistä kirjakustannuksen kanssa. (mitähän tämä viimeinenkin tarkoitti?)

Totean nyt kuitenkin, että jonkin verran saattaa ollakin huono itsetunto kuten monilla suomalaisilla (paitsi humanistikommentoijalla). Minkään maahanmuuttajavastaisen järjestön jäsen en ole, mutta kirjankustannuksen kanssa minulla ON tekemistä!

Terveiset vaan "lähes naapurinani asuvalle" (Lokalahti vai Turku?)